Het merk als resultaatmaker.
Merken verdwijnen naar het Land van Ooit
TMF, het Land van Ooit, Libertel, Daewoo, Benbits…gemerkt of ongemerkt verdwijnen er steeds meer vertrouwde en bekende merken uit ons leven. Vanzelfsprekendheden zijn niet langer vanzelfsprekend. Zelfs V&D moest eraan geloven. Daar kunnen we online de schuld van geven. We kunnen de laagconjunctuur als zondebok aanwijzen. Maar dat verklaart niet waarom nieuwe merken sneller verschijnen dan de oude verdwijnen. Zalando, waar de klant geniet van enorme keuze en flexibiliteit. Media Markt, waar de klant toch nog producten wil aanraken. Bol.com, waar niet de laagste prijs, maar het shopgemak het verschil maakt. Stuk voor stuk succesvol in die door online en laagconjunctuur getergde wereld. Vraag is dus of de consument écht is veranderd. Ja, online is populair. Ja, consumenten profiteren van transparante prijzen. Maar een merk kan nog steeds het verschil maken.
Verandering was, is en blijft
Steeds meer organisaties en bedrijven hebben moeite om alle ballen in de lucht te houden. Expertise ontbreekt. Marketeers worstelen met de balans tussen online en offline. Managers zien een oude en een nieuwe wereld. En iedereen vindt het wiel steeds weer opnieuw uit. Maar waarom? Is er wel een oude en een nieuwe wereld? Is verandering niet simpelweg van alle tijden en moeten we er dus niet ‘gewoon’ in mee? Gisteren was narrow casting nog zaligmakend, vandaag zijn SEO en Google Analytics heilig. Het geheim? Blijf flexibel. Cherrypick. En houd vooral je merk stabiel. Zorg ervoor dat je merk relevant en onderscheidend blijft, ook als morgen weer wat nieuws wordt uitgevonden. Of overmorgen.
Merk het verschil
Bij Qiss geloven we nu meer dan ooit in sterke merken. Een duidelijke en onderscheidende propositie die de doelgroep in het hart raakt. Dát maakt het verschil. Geen trucjes, maar puur. Echt. En van binnenuit. Om dat merk-DNA helder te krijgen schrapen, pellen, schillen en graven we net zolang tot we de essentie hebben. Zo ontstaat een inspirerende en solide houvast om omnichannel op verder te bouwen. Alles aan het merk klopt daardoor. Alles versterkt elkaar. Alles is consistent en consequent. En daardoor is altijd alles duidelijk herkenbaar voor de klant. Dat vond en vindt een klant fijn en dat zal altijd zo blijven. Kan jij in één zin uitleggen wat de relevantie van je merk is? En wat het onderscheidend en uniek maakt? Nee? Twijfel? Maak dan een afspraak om kennis te maken of te brainstormen. Merk dat het beter kan!
Op zoek een laagdrempelige online oplossing? Structureel naar de basis van een merk kijken? Of toe aan een professionele invulling van de contentstrategie? Laat het ons weten! Of kom langs, onze koffie is zorgvuldig uitgezocht.
ONTVANG QISS NIEUWS
Blijf op de hoogte
van al onze resultaten.